Algemene voorwaarden.
Artike 1
1.1 wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele letsel door onzorgvuldig handelen ( snij wonden, brandwonden ed).
1.2 Bij keukenapparatuur dient u ter aller tijden de instructie van de kok op te volgen.
1.3 Deelneming is geheel voor eigen risico
Artikel 2 Offertes
2.1 Offertes zijn vrijblijvend, tenzij het tegendeel schriftelijk is vastgelegd.
2.2 Een offerte heeft een geldigheid van 14 dagen, daarna vervalt de offerte.
2.3 Alle offertes zijn in euro's en inclusief BTW en exclusief andere heffingen en reiskosten, tenzij
anders schriftelijk overeengekomen.
2.4 Een opdracht komt tot stand na schriftelijke bevestiging van beide partijen.
2.5 Offertes zijn op basis van voorcalculatie en nimmer bindend.
2.6 Bij offertes hoger dan €300 zal vooraf moeten worden voldaan
Artikel 3 Facturen en betaling
3.1 Facturering geschiedt bij opdrachten langer dan 1 week wekelijks, anders zal de facturering
geschieden bij het aflopen van de opdracht tenzij anders staat vermeld . Als de aard van de opdracht dit verlangt kan de
facturering ook maandelijks plaatsvinden, zij het in schriftelijke overeenkomst tussen beide
partijen.
3.2 Betalingen en aanbetalingen dienen binnen 14 dagen na factuurdatum te geschieden.
3.3 Bij niet tijdig betalen van de factuur zullen eventuele administratiekosten, rente,
incassokosten en overige niet voorziene kosten aan de opdrachtgever in rekening gebracht
worden.
3.4 Indien de verzending van een betalingsherinnering noodzakelijk blijkt zal €7,50 administratiekosten
in rekening gebracht worden aan de opdrachtgever.
3.5 Ingeval tijdige betaling van een tussentijdse factuur of aanbetaling uitblijft is zijn we gerechtigd de overeenkomst te ontbinden.
3.6 Facturering zal plaatsvinden op basis van nacalculatie tenzij anders overeen gekomen.
Artikel 4 Annulering
4.1 Langer dan een week voor aanvang van een opdracht is deze kosteloos te annuleren.
4.2 Ingeval van annulering van de opdracht tot 3 dagen voor aanvang van de opdracht zal 40% van
de totale factuursom in rekening gebracht worden.
4.3 Ingeval van annulering van de opdracht binnen 3 dagen tot de aanvang van de opdracht zal
70% van de totale factuursom in rekening gebracht worden.
4.4 Eventuele onvoorziene of uitzonderlijke kosten zullen bij de opdrachtgever in rekening
gebracht worden
4.5 Bij annulering op de dag zelf wordt er 6 arbeid uren in rekening gebracht.
4.6 Minimale afnamen per opdracht is zes uur ( tenzij in goed overleg anders is afgesproken )
Artikel 5 Geheimhouding
5.1 informatie van de opdrachtgever (zoals onder andere bedrijfsgegevens en
recepturen)zorgvuldig te bewaren en geheim te houden.
5.2 Opdrachtgever verplicht zich eraan alle vertrouwelijke gegevens en informatie (zoals onder andere tarieven, recepturen en opdracht-specifieke
afspraken) zorgvuldig te bewaren en geheim te houden.
Artikel 6 Eigendommen
6.1 Indien nodig op locatie gebruik maken van eigendommen
van de opdrachtgever. In dit geval zal er met dezelfde zorg en
aandacht omgaan met deze zaken als in eigen zaken en eigendommen.
6.2 Alle eigendommen van welke gebruikt worden voor de
uitvoering van de opdracht blijven ten alle tijden eigendom van de opdrachtgever.
6.3 Bij schade of tenietgaan van de aan de opdrachtgever beschikbaar gestelde zaken zoals
genoemd bij lid 6.2 zullen aan opdrachtgever in rekening gebracht worden.
Artikel 7 Aansprakelijkheid
7.1 wij zullen niet aansprakelijk worden gesteld voor schade aan
apparatuur en materialen tijdens de diensten, tenzij schade het directe gevolg is van opzet of
bewuste roekeloosheid
Artikel 8 Overmacht
8.1 wij zijn niet gehouden tot (tijdige) nakoming van de overeenkomst
en/of betaling van enige schadevergoeding aan de opdrachtgever,
als gevolg van overmacht verhinder.
8.2 Ingeval als gevolg van een overmachtsituatie niet in staat is
om (tijdig) aan enige verplichting uit de overeenkomst te voldoen, zal hij de opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk in kennis stellen. Of een vervanger regelen.